Forum Mercedes Klub Kielce Strona Główna Mercedes Klub Kielce
Mercedes Klub Kielce - Dla fanów marki Mercedes z Kielc i okolic
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ukrye właściwości Mercedesa W203

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Mercedes Klub Kielce Strona Główna -> Ciekawostki na temat Mercedesa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dr Smooth




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skarżysko-Kamienna

PostWysłany: Pon 11:59, 26 Paź 2015    Temat postu: Ukrye właściwości Mercedesa W203

Ukryte właściwości Mercedesa W203
Opracowanie: [link widoczny dla zalogowanych] (dr Smooth)

• Jak się spaliła żarówka tylnego kierunkowskazu to oprócz zawiadomienia przez komputer pokładowy, W203 przerzuca miganie na światło cofania. Mamy wtedy wprawdzie białe kierunkowskaz, ale coś zastępuję tę funkcję do czasu naprawy. Przepalony przedni kierunkowskaz zastępowany jest światłem przeciwmgielnym.
Jeśli spali nam się żarówka z tyłu to jej funkcję przejmuję stop w danej lampie.
• Gdy temperatura na dworze spada poniżej 8°C, automatycznie włącza się ogrzewanie lusterek bocznych.
• Szyby możemy zamknąć w każdej chwili przyciskiem od wewnętrznego obiegu który mamy na panelu. Zamykamy wtedy naraz wszystkie otwarte okna (oraz opcjonalnie dach) oraz włączamy obieg wewnętrzny Funkcja ta działa również w odwrotną stronę – jeśli przy zamkniętych szybach wciśniemy i przytrzymamy ten przycisk, szyby otworzą się i wyłączymy obieg wewnętrzny. Funkcja ta przydatna jest w przypadku dużej ilości kurzu lub nieprzyjemnego zapachu z zewnątrz – można szybko, jednym przyciskiem „uszczelnić” samochód.
• Nawiew ogrzewa równomiernie obie nogi, a nie jak w większości samochodów - powietrze leci z boku od konsoli ogrzewając zaledwie jedną nogę. Niby banał a cieszy.
• Przez 30 sekund po włączeniu zapłonu, strumień powietrza kierowany jest na nogi
• Bardzo przydatne jest automatyczne uchylanie lusterka pasażera w poziomie, gdy wrzucamy wsteczny. Dodatkowo można sobie zaprogramować poziom uchylenia tak, jak chcemy. Opuszczanie lusterko występuje w "pakiecie położenia" – za dopłatą obejmującym pamięć elektrycznych foteli jak i lusterek. Należy pamiętać, że zapamiętywane jest przypisywane do danego kluczyka, nie należy więc się dziwić, że nie działa ono w przypadku korzystania z drugiego kluczyka.
• Automatyczne włączanie tylnej wycieraczki w momencie wbicia wstecznego biegu. Funkcja ta uruchamia się gdy wycieraczki mamy ustawione w pierwszym położeniu (czujnik deszczu).
• Automatyczne zamykanie zamków. Jeśli otworzymy auto pilotem, a drzwi lub klapa bagażnika nie będą otwierane przez około
30 sekund – zamki zamkną się same.
• Radio ścisza się i pogłaśnia w zależności od szybkości z jaką jedziemy. Dzięki temu w trasie na światłach nie trzeba go przyciszać.
• Jeśli nie domkniemy drzwi, pokrywy bagażnika, czy w wersji sport/coupe fotel nie będzie odchylony do prawidłowej pozycji, podświetlenie zegarów zmienia barwę na kolor czerwony informując o nieprawidłowości.
• W zamkniętym samochodzie szyberdach zamyka się automatycznie jak zaczyna padać deszcz (czujnika nie może nic zakrywać).
• Na górnej klapie podłokietnika umieszczony jest uchwyt (schowek) na karty wielkości kart kredytowych (przydatny na karty programów lojalnościowych, parkingowych itp.)
• Asyst występuje w każdym W203. Asyst to funkcja, która liczy ile kilometrów pozostało do przeglądu.
• Pokrętłem obok licznika można ustawiać intensywność oświetlenia przycisków na panelu wewnątrz auta. Jest to przycisk do kasowania dziennego przebiegu. Przyciskając go przez 3 sek. kasujemy przebieg, a kręcąc w lewo lub w prawo zmieniamy natężenie oświetlenia.
• „Celownik” (znaczek mercedesa na masce) można odchylić od pionu w przód i tył i obrócić o pół obrotu na boki.
• W momencie kolizji drzwi automatycznie się odryglowują.
• Schowek między przednimi siedzeniami może być jednocześnie chłodziarką w zależności czy wajcha regulacyjna znajdująca się wewnątrz schowka jest w górze czy na dole. Działa w ciepłe dni, kiedy klimatyzator schładza powietrze do kabiny, a to nie jest ogrzewane. [Tylko w modelach przed liftingiem – przed 2004 rokiem]
• Na pedale hamulca od strony pedału gazu znajduje się specjalna nakładka, która utrudnia zsunięcie się nogi.
• Aby odblokować dostęp do ukrytego menu (jest to tzw. „tryb serwisowy”):
– kluczyk w stacyjce ustawić na pozycji 1
– na wyświetlaczu ustawić zakładkę z aktualnym przebiegiem
– 3 razy dość szybko wcisnąć pokrętło do kasowania przebiegu
Dzięki temu menu można np. wyłączyć całkowicie system trakcji (ESP), system ABS wraz z system BAS (wspomagającym hamowanie) oraz system ASR (system antypoślizgowy), sprawdzić jaki jest poziom i temperatura oleju, ładowanie, numer VIN, numer silnika oraz włączyć funkcję DYN test (ESP dynamometer test).
Aby włączyć funkcję DYN test (ESP dynamometer test) po wejściu do trybu serwisowego (patrz wyżej) za pomocą przycisków "+" oraz "-" na kierownicy przejdź do pozycji "ESP Dynamometer Test" i upewnij się że jest włączony ("ON"). Następnie uruchom samochód.
Należy zachować ostrożność, gdyż system wyłącza wówczas system ABS oraz zupełnie wyłącza system ESP.
• Pokrywy baku nie da się otworzyć przy zamkniętych drzwiach.
• Pod pedałem gazu jest przycisk KICKDOWN. Urządzenie w automatycznej skrzyni biegów umożliwiające kierowcy wykorzystanie maksymalnego przyspieszenia. Gwałtowne wciśnięcie pedału gazu do podłogi powoduje przełączenie biegu na najniższy możliwy przy danej prędkości. W skrzyniach starszego typu (sterowanych hydraulicznie) był to przycisk w podłodze pod pedałem, obecnie funkcję tę pełni elektronika.
• W przypadku używania wycieraczki na drugiej prędkości wycieraczek, to w trakcie jazdy pracują ze stałą prędkością, natomiast w przypadku zatrzymania się (na światłach lub przed szlabanem), wycieraczki zwalniają i pracują w znacznie wolniejszym tempie.
• Gdy otworzy się przednią klapę (maskę) – wycieraczki nie będą pracować.
• Jakby zawiodło radiowe otwierania drzwi, to w kluczyku można wykorzystać podczerwień.
W programie Star Diagnosis jest nawet specjalny test na tą okoliczność – wyjmuje się bezpiecznik (unieruchamiając w ten sposób fale radiowe) a otwarcie pojazdu następuje wyłącznie z użyciem podczerwieni. Zasięg jest oczywiście mniejszy niż fal radiowych.
Warto też wspomnieć, że działanie podczerwieni w pilocie można zobaczyć, jeśli popatrzymy na końcówkę pilota przez aparat cyfrowy (np. w komórce). Przy naciśnięciu guzików pilota na ekranie komórki widzimy, jak błyska na fioletowo mała dioda.
• Jeżeli masz klimatyzację automatyczną, uruchom silnik, nastaw zakres temperatury na obie strefy na 22°C i jednocześnie naciśnij oba przyciski "auto" na minimum 15-30 sekund. Wentylator włączy się na maksymalne obroty. Jeżeli się nie włączy - warsztat. Ten test dotyczy tylko klimatyzacji automatycznej i sprawdza tylko wentylator i sterownik wentylatora. Nie sprawdza czujników włączających system. Nawiew rusza na około połowę mocy, jest to jednak najzupełniej wystarczające dla sprawdzenia regulatora elektronicznego i wentylatora w przypadkach wątpliwości.
• W schowku pasażera znajduje się uchwyt na długopis i schowek na okulary w klapie (odchylanej pokrywie) schowka. Schowek na okulary jest tak zamocowany, że trzeba trochę wysiłku by go znaleźć. W serwisie kosztuje około 140 zł.
[dotyczy modeli przed liftingiem – czyli rok produkcji przed 2004r.]
• Auta, które mają w numerze VIN kod "275 – pamięć ustawień fotela kierowcy, kolumny kierowniczej i lusterek” mają też bajer odsuwanego fotela.
To nie jest kwestia oprogramowania. Jeżeli w samochodzie jest pakiet komfortu z pamięcią położenia (siedzenia, kierownica, trzy lusterka) to każdy z elementów wykonawczych składa się z silniczka elektrycznego oraz czujnika aktualnego położenia (kiedyś potencjometr, aktualnie naliczanie impulsów przez hallotron) Jeżeli natomiast nie ma "pakietu pamięci" to elementami wykonawczymi są zwykłe silniczki. Tak więc modyfikacje w sofcie nic nie dadzą.
• Ze względu na kodeks drogowy Kanada wymusza na producentach sporo komunikatów ostrzegawczych na liczniku. Wersja Kanada sama sprawdza dużo więcej. Poza komunikatami (kontrolki) pojawiają się komunikaty dźwiękowe i napisy na wyświetlaczu. Ta wersja, to wszystkie możliwe komunikaty jakie może kierowcy przesłać licznik.
Język niemiecki, bo to jedyny na świecie jednoznacznie określający stany techniczne/fizyczne. Niemal żadnego terminu technicznego nie da się dwuznacznie zinterpretować.
• Jeśli auto posiada wejście AUX, znajduje się ono w schowku pasażera na jego prawej ścianie. Wejście AUX wybieramy przytrzymując przycisk CDC na panelu radia.
• Za pomocą kierownicy można przełączać stacje radiowe jak i również ich szukać. Zależy to od ustawienia w komputerze głównym przy zegarach. Można z przeszukiwania stacji non stop przełączyć w komputerze funkcję aby radio przeskakiwało przez zapisane stacje a nie szukało od nowa.
Aby ustawić przełączanie stacji radiowych przez kierownicę, należy wejść w ustawienia komputera, wybrać zakładkę Instrument Cluster --> następnie AUDIO SEARCH --> następnie w tej zakładce wybrać jedną z dwóch opcji FREUQUENCY albo MEMORY. Opcja MEMORY odpowiada za przełączanie stacji juz zapisanych
• W przypadku automatycznej skrzyni biegów – istnieje możliwość wrzucenia na luz przy wyjętych kluczykach – jest to opisane w instrukcji obsługi. Można również wpisać w Google: „odblokowanie skrzyni automat mercedes”. W trosce o bezpieczeństwo naszych aut (ryzyko kradzieży „na lawecie”), nie należy rozpowszechniać tej informacji.
• Przycisk „*” (gwiazdka) na panelu radia umożliwia wpisanie dowolnej stacji radiowej za pomocą cyfr (zamiast skanowania do pożądanej stacji).
• Zimą, po odpaleniu samochodu z rana (silnik jest zimny) i włączeniu "recyrkulacji powietrza", po 5 minutach wyłącza się on automatycznie. Samochód nagrzewa się wówczas szybciej – temperatura silnika szybciej wzrasta. Dlaczego "recyrkulacja powietrza" się wyłącza? To proste, bo szyby parują!
W dieslu, zimą, szybsze rozgrzanie silnika jest kluczowe – nie można korzystać z pełnej mocy silnika dopóki się nie nagrzeje, a ponadto wpływa to korzystnie na zmniejszenie spalania.
• Przytrzymanie na ok 5 sek. przycisku odmrażania szyby i obiegu zamkniętego powoduje wykonanie przez komputer testu i regulacji wszystkich wlotów powietrza i nawiewów. Wyłącza się automatycznie po zakończeniu procedury.
• Programowanie kluczyka - Należy wcisnąć jednocześnie na kluczyku przyciski otwierania i zamykania aż do momentu gdy dioda mrugnie 2 razy (czyli przez około 6-8 sekund).
Tryb 1 - Jedno przyciśniecie otwiera wszystkie drzwi.
Tryb 2 - Jedno przyciśniecie otwiera drzwi kierowcy, ponowne przyciśnięcie otwiera resztę drzwi.

Jeśli często otwieramy tylko jedne drzwi (inne niż kierowcy), to drugie naciśnięcie powoduje otwarcie tylko tych drzwi, dopiero trzecie naciśnięcie przycisku powoduje otwarcie wszystkich drzwi. Odkryłem tą funkcję otwierając drzwi dziecku żeby włożyć go do fotelika. Komputer zapamiętuje które drzwi są najczęściej otwierane.
• Jeśli na zewnątrz jest zimno, a chcesz utrzymać ciepło w kabinie, po wyłączeniu zapłonu przyciśnij guzik EC REST (w wersji przed liftem, AC REST w wersji po lifcie – po 2004r.) a nawiew pozostaje włączony. Opcja REST występowała na rynku Europejskim tylko do 2005.
EC REST to ogrzewanie resztkowe. Wykorzystuje ciepłe powietrze z nagrzanego silnika po wyłączeniu zapłonu. Po kilkunastu minutach samo się wyłącza. Ta opcja bardzo przydaje w warunkach pogodowych, gdy auto mocno paruje. Np. przed wyjściem z auta do sklepu, włączamy i wracamy do odparowanego auta. Szyba przednia też nie zamarza tak szybko na dworze przy włączonym EC REST. Nawet w garażu szybciej się osusza. System wyłączy się sam, gdy akumulator osłabnie.
• Można za pomocą SD (Star Diagnosis) zaprogramować auto tak, aby po zamknięciu samochodu z pilota automatycznie składały sie lusterka.
Lusterko musi być wyposażone w mechanizm ze sprzęgiełkiem przeciążeniowym. Należy jednak mieć świadomość, że po złożeniu lusterek jest dobry dostęp do odkręcenia śrubek. Ułatwia to złodziejowi kradzież naszych lusterek, choć nie jest przecież problemem złożyć lusterko ręcznie i odkręcić śrubki mocujące. Niektórzy użytkownicy rozwiercają łby śrub na gładko, aby niemożliwe było podejście jakimkolwiek kluczem. W razie konieczności samodzielnego demontażu, kupuje się za grosze nowe śruby w ASO, a te istniejące rozwierca do końca. Jest to o wiele tańsze rozwiązanie, niż kupowanie drugich lusterek.
Może się jednak zdarzyć, że od ciągłego wykorzystywania tej opcji nagle przestanie działać migacz na lusterku. Po rozebraniu lusterka - na jedenaście kabli odpowiedzialnych za funkcje lusterka kilka może okazać się złamanych od ciągłego składania i rozkładania lusterka. Kable zastosowane w tym mechanizmie są wyjątkowo podłej jakości.
Jedną z zalet tego rozwiązania jest to, że zawsze wiadomo czy auto jest zamknięte.
• Radio posiada funkcję TP/TA RDS – przełączanie na komunikat o informacja drogowych (zazwyczaj o każdej pełnej godzinie). Wszystkie radia z RDS'em to oferują. Tak działa RDS z funkcją TA (traffic announcements), lub PTY (program type).
Podczas słuchania czegokolwiek (może być też płyta czy kaseta), w momencie rozpoczęcia nadawania przez dowolną stację (nadającą z RDSem) typu audycji zdefiniowanego w naszym radiu (jest możliwość wyboru kilkunastu typów), odbiornik automatycznie przestawia się na tą stację (pauzuje odtwarzanie muzyki z taśmy lub płyty) i zwykle, w przypadku wiadomości, zwiększa głośność odsłuchu.
W przypadku wiadomości, po ich zakończeniu, odbiornik wraca do poprzedniej stacji lub odtwarzania muzyki z taśmy/płyty.
• Halogeny w zderzaku posiadają opcję regulacji położenia. Regulacji dokonuje się kręcąc plastikową śrubą obok halogenu.
• W modelach amerykańskich W203 w bagażniku znajduje się przycisk AWARYJNY (Emergency button) koloru zielonego – można go przycisnąć jeśli ktoś zatrzaśnie się w środku. Jest to rozwiązane wymagane prawem w USA.
• Otwarcie tylnych drzwi włącza tylko tylną lampkę oświetlenia kabiny.
• Na SD (Star Diagnosis) możesz wiele rzeczy zrobić, jednak z tych bardzo popularnych możesz:
- Data pod przebiegiem
- Ilość litrów w zbiorniku paliwa
- Ostrzegacz o utracie ciśnienia w oponach
- Automatyczne chowanie lusterek przy zamknięciu pojazdu (o ile masz chowane)
- Pikanie przy zamykaniu samochodu jak w USA (jeśli posiadasz fabryczny alarm)
- Pod-Menu radiowe
- Programowanie nowych Kluczy
- Naprawa sterowników silnika, stacyjek, kluczyków, centralnych zamków.
- Naprawa systemów SRS AIR BAG
- Odblokowanie prędkości maksymalnej
- Usuwanie ograniczenia prędkości w trybie awaryjnym do 50 km/h
- Odczyt historii serwisowej.
- Odczyty faktycznego przebiegu
- Uruchomienie doświetlania zakrętów
- Retrofit oraz modyfikacje
Oraz wiele innych rzeczy - powiadomienie o rezerwie, zmiana koloru rożnych ostrzeżeń, przeróżne opcje krajowe, ustawienie oświetlenia wewnętrznego, czy reaguje na światło czy nie, ile kluczyków, opory stwarzane przez żarówki.
• Uszkodzony kluczyk: Bardzo często wskutek upadku kluczyka obrywa znajdująca się w jego przedniej części (przy "oczku") cewka odpowiadająca za indukcyjne zasilanie elektroniki kluczyka w momencie włożenia do stacyjki. Usterka omawiana wielokrotnie na różnych forach Mercedesa, prosta w lokalizacji i usunięciu dla kogoś, kto zna podstawy elektroniki. Ok. 40% kluczy zamawianych jest niepotrzebnie.
• Otwieranie bagażnika grotem kluczyka: po zamknięciu samochodu za pomocą pilota, a następnie otwarciu bagażnika z pilota i przypadkowym zatrzaśnięciu pilota w bagażniku, nie będziemy w stanie otworzyć bagażnika za pomocą samego grota kluczyka. Po otworzeniu drzwi wyzwoli się alarm i wówczas nie da się otworzyć drzwi z konsoli nad radiem oraz nie da się otworzyć bagażnika z panelu w drzwiach. Wówczas:
o kluczyk w drzwiach można obrócić w prawo o 90 stopni, i zostawić w tej pozycji. Można go wyjąć. Bagażnik jest zablokowany, jest niemożliwe otwarcie go klameczką pomimo otwartych drzwi. Nie działa także otwieranie przyciskiem na drzwiach kierowcy.
o kluczyk można obrócić w lewo o ok. 45 stopni. Niestety, w tej pozycji nie zostanie, gdyż odbija sprężyna. Tak więc jedną ręką należy obrócić kluczyk do oporu i przytrzymać, a drugą ciągniemy za klameczkę. Bagażnik otwarty.
Przycisk otwierania na drzwiach staję się aktywny:
o jeżeli otworzysz drzwi pilotem
o jeżeli otwierasz drzwi mechanicznie uaktywnia się dopiero po włożeniu kluczyka do stacyjki i załączeniu zapłonu.
• Ambient light w lusterku wstecznym: (do zrobienia na własną rękę za 5zł) W dolnej ścianie obudowy lusterka wiercimy otworek 3-3,5 mm, wklejamy biały albo żółty LED. Niezbędne do świecenia diody LED napięcie 12V mamy albo w obudowie (lusterko fotochromowe) albo możemy wziąć z lampy oświetlenia wnętrza (przylega do obudowy lusterka).
LED dobrze będzie zasilić za pośrednictwem potencjometru montażowego 4,7 kOhm bo to umożliwi nam wstępną regulację jasności świecenia. Użycie standardowego rezystora 1 kOhm spowoduje, że dioda będzie zbyt jasna a to nas będzie wkurzać zamiast cieszyć
• Wyświetlane ciśnienie opon w BAR-ach – wymaga czujników zamontowanych w wentylach (używane można kupić po ok. 200PLN za sztukę, nowe kosztują znacznie więcej). Do tego odbiorniki i wiązki. Koszt całkowity takiej instalacji to około 2000PLN.
• Aby w W203 zainstalować Keyless-Go potrzebne są 4 nowe klamki, wiązki, wybierak, 2 czujniki i mnóstwo bibelotów. Nowa klamka z Keyless-Go to ok. 1,000PLN za sztukę. Na koniec w ASO Mercedes-Benz trzeba wystąpić o zrobienie kluczyka i karty Keyless dla w203 (co nigdy nie istniało, wiec bez odpowiednich dojść do ludzi w ASO nie do zrobienia).
• Distronic to nowy panel przy wybieraku, przycisk, wiązki, moduły (w tym ESP), stelaż na radar, radar (nówka prawie 5,000PLN, używany 2-3,000PLN) no i nowy przerobiony grill bez szprych. W203 nie miało Distronic’a wiec taki grill nie istnieje, trzeba go dorobić. Za komplet dobre 3,000-4,000PLN na używanych jeśli dobrze pójdzie.
• Tylne światła przeciwmgielne – kiedy przekręcimy włącznik świateł, pierwsza pozycja włącza przednie światła przeciwmgielne, druga pozycja natomiast włącza tylne światła przeciwmgielne. Należy pamiętać aby używać tylnych świateł przeciwmgielnych tylko podczas mgły i trudnych warunków atmosferycznych, ponieważ są one niezmiernie mocne i będą oślepiać osobę jadącą za nami.
• W trybie przerywanym wycieraczek zostają one wyłączone po otwarciu drzwi kierowcy. Zapobiega to ochlapaniu wodą osoby wysiadającej.
• Jeśli wycieraczki są włączone i wrzuci się wsteczny bieg – uruchamia się tylna wycieraczka (tylko model T)
• Reset przepustnicy gazu (Throttle Reset): W wyłączonym aucie wciśnij pedał gazu do samego końca, aż pod pedałem poczujesz coś w rodzaju wybrzuszenia. Następnie przekręć kluczyk do samego końca bez włączania zapłonu. Upewnij się, że Twoja stopa cały czas znajduje się na pedale. Teraz poczekaj około 60 sekund. Następnie przekręć kluczyk do pozycji OFF i wyjmij kluczyk ze stacyjki. Teraz puść pedał gazu. Twój samochód będzie teraz lepiej odpowiadał na operowanie pedałem gazu.
• Reset Serwisowy: Przekręć kluczyk w stacyjce do drugiej pozycji. Za pomocą przycisków kierownicy wywołaj ekran ODO. Kiedy będziesz już w tym menu, wybierz z niego podmenu z ikoną klucza serwisowego. Przyciśnij przytrzymaj pokrętło kasowania przebiegu (trip reset button) przez około 5 sekund. Zostaniesz zapytany czy jesteś pewny, że chcesz wykonać RESET. Wciśnij przycisk ponownie, aby dokonać resetu.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Mercedes Klub Kielce Strona Główna -> Ciekawostki na temat Mercedesa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin